Deconstruct to reconstruct
Is it possible to tax the digital economy?
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Impreso bajo demanda
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Estado de la publicación: Activo
Año de edición: 2024
Idioma: Inglés
ISBN-13: 9789587749182
Número de páginas del contenido principal:
78 Páginas
Tamaño(cm): 14 x 21
Peso (kg): 0.065 kg
E-book (PDF)
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Estado de la publicación:
Activo
Año de edición: 2024
Idioma: Español
ISBN: 9789587749199
DOI: Enlace
E-book (EPUB)
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Estado de la publicación:
Activo
Año de edición: 2024
Idioma: Ingles
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Deconstruct to reconstruct seeks to use a modern benefit principle theory that will allow tax authorities to tax companies in the digital economy, assuring they pay taxes in the countries in which they operate. The emergence of a new business models such as app stores, online advertising, cloud computing, participative network platforms, high-speed trading, and online payment services has reshaped the global economy and made it difficult for tax authorities to determine what and where to tax. Technologies in the new digital economy make it possible for companies to operate in countries without being physically present. While companies such as Netflix, Google, and AirBnB provide services and earn profits in different countries, tax loopholes and intricate tax planning enable them to pay little-to-no taxes in many of these countries. For example, Netflix earned more than US$100 billion in Colombia in 2016, but it did not pay any direct or indirect taxes in the country. The absence of a specific tax or legal rule that targets digital companies has prevented Colombian tax authorities from taxing Netflix or any other company of the sort. Many tax authorities around the world have similar experiences.
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Ariel Andrés Sánchez Rojas |
Table of Contents
List of Abbreviations / 11
Introduction: Deconstruct to Reconstruct / 13
Historical Overview:
The Benefit Principle or Exchange Theory / 15
The Digital Economy and Its Core:
Big Data and E-Commerce / 19
Digital Economy / 19
E-Commerce / 21
Big Data / 23
Is It Possible to Tax Digital Economy Companies? / 27
Do Companies in the Digital Economy Avoid Taxes or
Have a Tax Amnesty? / 27
Comparative Analysis / 29
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DECONSTRUCT TO RECONSTRUCT
10
How to Tax Digital Economy Companies / 41
Direct Taxes / 41
Indirect Taxes / 51
Transfer Pricing / 57
Conclusions / 71
Bibliography / 73
International Organisms / 73
ACTs / 73
Jurisprudence / 74
Doctrine / 74
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eBook (PDF)
$ 35.000
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$ 30.700
- Impreso bajo demanda No disponible
Investigación operacional. Introducción teórica y aplicaciones en administración
AutorVicente Pinilla Garcia
2005
- eBook Gratuito
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Impreso
$ 86.000
La última globalización y el renacer de los grandes negocios familiares en el mundo. Cátedra Corona No. 21
AutorPaloma Fernandez Perez
2012
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Impreso
$ 10.000
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Impreso
$ 10.000
- eBook Gratuito
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Impreso
$ 26.000
Monografías de administración No. 98. Hecho en México. Tres estudios recientes de historia empresarial mexicana
AutoresMario Cerutti (Coordinador) y otros
2009
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Impreso
$ 15.000
Apuntes de clase de administración No. 6. La dualidad agencia-estructura y sus implicaciones metodológicas en Anthony Giddens
AutorLuis Enrique Orozco Silva
2009
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Impreso
$ 10.000
El Festival Iberoamericano de Teatro de Bogotá: su gestión en escena
AutorJaime Ruiz Gutierrez
2019
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Impreso
$ 41.200
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eBook
$ 26.000
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eBook (PDF)
$ 55.000
- Impreso bajo demanda No disponible
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Impreso
$ 55.000
The benefits and costs of cross-listing in the United States. Cátedra Corona No.14
AutorDarius Miller
2009
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Impreso
$ 10.000
Empresas familiares de América, Europa y Asia: una aproximación cuantitativa
AutorPaloma fernandez
2019
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eBook (PDF)
$ 23.900
-
Impreso
$ 35.000
-
Impreso bajo demanda
$ 108.495
Metodología para medir el impacto de las TIC en la productividad de las empresas. Mejores Proyectos de Grado. No. 41
AutorJorge Hernando Buitrago Nino y Dayron Eladio Soto Martinez
2009
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Impreso
$ 12.000