Omitir los comandos de cinta
Saltar al contenido principal

Foreign Otherness in Japanese Media

Exploring the Japanese Self through Images of Latin America

Betsy Forero-Montoya
Artes y Humanidades

Foreign Otherness in Japanese Media analyzes contemporary Japanese society by examining the ways in which Japanese media portrays Latin America and therefore how Japanese readers construct their idea of it. Offering a detailed methodology and results from field research, and based on concepts such as otherness, cultivation analysis and the theory of the autopoietic social system as a framework, this book considers the impact of mass media on the construction of non-dominant foreign cultural subjectivities in Japan, and explores the dynamics of otherness in the country. As such, it is apt for scholars in Japanese studies, media studies, and anyone interested in the interaction between foreigners or Latin Americans and Japan, or in relations between mainstream society and minority groups.

Detalles de la publicación

ISBN impreso 9789587980554
ISBN electrónico 9789587980561
Año de publicación 2021
Mes de Publicación Julio
Edición Primera
Formato Rústica
Número de páginas 242
Tamaño 17 x 24 cm
Precio 30.000

​Adquiera el libro aquí

Adquiera el e-book aquí

Descripción en inglés

Links Informativos

Biografía del autor

REDES SOCIALES

CONTACTO

Recibe Información

Calle 19 No. 3 - 10, Edificio Barichara, Torre B - Oficina 1401 // Teléfono (571) 3394949, Ext. 2133 // Email: infeduni@uniandes.edu.co // Código postal 111711 //Universidad de los Andes | Vigilada Mineducación / Reconocimiento como Universidad: Decreto 1297 del 30 de mayo de 1964 / Reconocimiento personería jurídica: Resolución 28 del 23 de febrero de 1949 Minjusticia